Pakketten Numbar

Waar heb jij behoefte aan?

Jouw financiële administratie zien we als het fundament van je onderneming. Als je fundament stevig staat, geeft dat rust en inzicht en kun je beter beslissingen nemen, focus houden en bouwen aan de groei van je bedrijf. Door je financiële administratie te automatiseren, bespaar je tijd en heb je altijd een actueel overzicht van je cijfers. Wel zo fijn, toch?

Bij Numbar kun je kiezen voor 3 pakketten.

– Het Fundament Pakket
– Het Inzicht Pakket
– Het Ambitie Pakket

Daarnaast bieden we advies en begeleiding bij Moneybird aan.
Mocht je even willen overleggen wat voor jou de beste optie is kun je altijd met ons contact opnemen.

Pakket Fundament

Jij wilt je administratieve en fiscale verplichtingen goed geregeld hebben en je focussen op je onderneming. Je wilt geen fiscale kansen mislopen, maar hebt geen tijd (of zin) om de continu wijzigende wet- en regelgevingen bij te houden. Jij begrijpt dat de administratie bijhouden niet het doel op zich is, maar wel het fundament van jouw onderneming.

Inhoud

  • Verwerking administratie
  • Aangifte omzetbelasting
  • Onbeperkt contact via email en telefoon
  • Jaarrapportage onderneming
  • Fiscale aangiften
  • Jaarlijkse evaluatie en adviesgesprek

Pakket Inzicht

Een stevig fiscaal en financieel fundament geeft jou rust en houvast bij het nemen van beslissingen. Toch heb jij behoefte aan meer dan eenmaal per jaar een jaarrapport en een adviesgesprek. Jij wilt elk kwartaal inzicht in jouw cijfers en een persoonlijk gesprek om te sparren met jouw adviseur. Wij houden het simpel, tastbaar en begrijpelijk.

Inhoud

  • Fundament Pakket
  • Kwartaalrapportage onderneming
  • Evaluatie en adviesgesprek elk kwartaal

Pakket Ambitie

Jij bent een ondernemer met ambitie. Het financieel en fiscaal fundament staat stevig, je hebt inzicht in de financiële prestaties van jouw onderneming en je wilt meer dan alleen dat. Jij wilt een jaarlijks assessment van jouw onderneming waarin doelen worden bepaald en een prognose wordt vastgelegd. Ook wil jij per kwartaal een confrontatie van deze doelen en besteden wij aandacht aan het optimaliseren van jouw winst. Met elkaar bouwen wij aan een financieel gezond en winstgevend bedrijf.

Meest gekozen!

Inhoud

  • Fundament Pakket
  • Inzicht Pakket
  • Jaarlijks assessment
  • Opstellen doelen en prognose
  • Coaching doelen per kwartaal

Pakketten Moneybird

Jij voert zelf de administratie in Moneybird en wilt geen gezeur achteraf. Jij hebt behoefte om per kwartaal feedback te ontvangen op de door jou verwerkte administratie, het doen van de juiste aangifte omzetbelasting en zo nu en dan administratieve ondersteuning van een Moneybird-expert.

Daarnaast wil jij jaarlijks een financieel rapport van jouw onderneming en wil jij geen stress dat de belastingaangiften onjuist en te laat worden ingediend. Tevens wil jij op de hoogte worden gebracht wanneer zich fiscale kansen voordoen. Jij wilt een persoonlijk financieel en fiscaal sparringspartner.

Pakket Moneybird basis ‘Eenmanszaak/ VOF’

– Ondersteuning administratie
– Periodieke beoordeling en feedback
– Verzorging aangifte omzetbelasting
– Jaarrapport onderneming
– Aangifte inkomstenbelasting

Pakket Moneybird basis ‘Besloten Vennootschap’

  • Ondersteuning administratie
  • Periodieke beoordeling en feedback
  • Verzorging aangifte omzetbelasting
  • Jaarrapport onderneming
  • Publicatie Kamer van Koophandel
  • Notulen vergadering van aandeelhouders
  • Aangifte inkomstenbelasting
  • Aangifte vennootschapsbelasting

Beginnerscursus Moneybird

Wil jij graag zelf je boekhouding verwerken in Moneybird, maar weet je niet waar je moet beginnen? Geen zorgen. In een dagdeel leg ik uit hoe Moneybird werkt en welke mogelijkheden er zijn. Na deze uitleg ben je in staat om zelf dagelijks de boekhouding te verwerken.

“Met Barry is het een totaal andere ervaring dan bij mijn vorige boekhouder. Barry staat voor persoonlijke aandacht, toewijding en duidelijkheid. Super prettig werken, echt een aanrader!”

OpenEmbassy

“Barry en ik kennen elkaar via de crossfit box. Omdat we direct een goede klik hadden heb ik hem gevraagd mij te helpen met de boekhouding van mijn bedrijf. Nu 1,5 jaar verder ben ik super blij met deze keuze! Barry heeft mij veel inzicht gegeven en staat altijd klaar om vragen beantwoorden of een toelichting te geven”

Bulthaup Haarlem

“Voor al onze financiële zaken en vragen kiezen wij voor de deskundigheid en betrouwbaarheid van Barry. Wij waarderen zijn open houding en relaxte, maar punctuele manier van werken”

Sport je fit

“Barry is een uitstekende financieel adviseur. Altijd goed bereikbaar, toegankelijk en denkt met je mee. Hij is erg betrouwbaar door zijn deskundige en goed onderbouwde advies.”

Pop-Up Borrel

“Barry heeft ons met veel geduld geholpen en wegwijs gemaakt in een wereld waar wij nul verstand van hadden. Barry is altijd beschikbaar voor vragen wat erg fijn is en neemt de tijd om het duidelijk uit te leggen.”

Coffeebar Mica

“Barry is naast een vakkundig financieel specialist ook een prettig persoon om mee samen te werken. Hij geeft gevraagd en ongevraagd deskundig advies en denkt op een constructieve manier mee met mij als ondernemer.”

Happy Scrum Master

“Barry is TOP! Pro-actief, veel kennis van zaken, stelt de klant altijd voorop, goede prijs-kwaliteit verhouding en fijn in de omgang.”

Jordi Wille

Overige diensten

Salarisadministratie

Wanneer jouw onderneming medewerkers in dienst heeft, dient een salarisadministratie te worden gevoerd. De salarisadministratie besteed ik uit aan een kantoor waar ik nauw mee samenwerk. De communicatie verloopt direct met dit kantoor. Zij zullen aan de hand van de opgegeven loonmutaties de salarisstroken opstellen. Tevens verzorgen zij de aangifte loonheffingen bij de belastingdienst en zullen zij maandelijks een rapportage met de benodigde loonoverzichten verstrekken.
Naast het verwerken van de salarisadministratie bieden zij een volledige ondersteuning op het gebied van HR en arbeidsrecht zoals het opstellen en reviewen van arbeidscontracten, adviseren over ontslagrecht en andere fiscale aangelegenheden.

Winstoptimalisatie

Krijg weer grip op jouw onderneming, laat de onderneming voor jou werken in plaats van andersom.

Waarom maak ik op papier winst, maar zie ik dit niet terug in de liquiditeit van de onderneming? Heb jij het gevoel dat je een betere beloning verdient voor je inzet en dat je onderneming niet voor jou werkt, maar jij voor je onderneming? Geeft de periode van de belastingaangifte jou altijd stress of maak je je zorgen of je het loon van je personeel kan betalen? Dan is het tijd voor een winstoptimalisatie van Numbar.

In een dag analyseren wij samen jouw onderneming en zetten jouw doelen om in cijfers. Je zal inzicht krijgen, keuzes maken en aan het einde van de dag naar huis gaan met een roadmap richting winst. Een complex rapport? Absoluut niet. We houden het simpel en tastbaar op slechts 1 à 2 pagina’s.

Zijn wij er dan? Nee, zeker niet. Dit is de start van een mooi samenwerkingstraject. Maandelijks zullen wij een bijeenkomst hebben. Wij zullen de werkelijkheid naast jouw roadmap richting winst leggen. Confronterend? Vaak wel, maar samen zullen wij sturen naar succes.

Overige advieswerkzaamheden

Er kunnen zich wel eens situaties voordoen waarbij jij extra advies nodig hebt. Ook in deze situaties kan je een beroep doen op onze expertise. Ook hiervoor geldt dat vooraf een indicatie wordt doorgegeven van de te maken kosten.

Even overleggen? Dat kan altijd

De meest gestelde vragen

Mijn vorige adviseur was altijd slecht bereikbaar. Hoe zit dat bij jullie?

Helaas een veelvoorkomende klacht in onze beroepsgroep. Wij vinden persoonlijk contact heel belangrijk, bel ons gerust voor vragen of maak een afspraak voor een kop koffie. Natuurlijk kun je ook mailen, wij proberen zo snel mogelijk te reageren. Vergt het antwoord iets meer tijd, dan hoor je ook van ons wanneer wij de werkzaamheden inplannen. Altijd antwoord, altijd duidelijkheid.

Hoef ik bij de pakketten Numbar Fundament, Inzicht en Ambitie helemaal niets meer te doen?

Helaas niet helemaal. Je verkoopfacturen zul je zelf nog moeten opstellen en zorgen dat de facturen digitaal bij onze software worden aangeleverd. Uiteraard maken wij zoveel mogelijk gebruik van de mogelijkheden die automatisering ons biedt. Waar mogelijk leggen wij koppelingen, zodat zowel jouw administratieve zaken als die van ons aangenaam blijven.

Ik twijfel om zelf de boekhouding te verwerken, maar heb dit nog nooit gedaan. Kan ik dit wel zonder opleiding?

Heel begrijpelijk dat jij twijfelt. Met Moneybird kan iedereen zijn of haar administratie verwerken. De software is zeer gebruiksvriendelijk en daarnaast hebben wij een methode ontwikkelt die jou periodiek beoordeelt en voorziet van feedback. Ook staan wij altijd voor je klaar voor administratieve ondersteuning en geven we in een dagdeel een beginnerscursus Moneybird.

Sluiten jullie Moneybird voor mij af?

Nee, Moneybird is er voor de ondernemer en niet voor de adviseur. Jij dient zelf een abonnement af te sluiten en ons toegang te geven tot jouw administratie. Eindigt onze samenwerking? Dan kan je zelf heel makkelijk de toegang weer intrekken.

De winstoptimalisatie lijkt mij wel wat, maar kan dat ook zonder de maandelijkse bijeenkomsten?

Nee, helaas niet. Om het traject van winstoptimalisatie succesvol te laten zijn, zullen wij maandelijks met elkaar moeten sparren en bijsturen waar nodig. Wij gaan samen aan de slag om jouw zakelijke dromen te realiseren.

In het verleden heb ik wel eens facturen voor meerwerk ontvangen. Werken jullie met een vaste prijs?

Helaas is dit bij sommige kantoren de normaalste zaak van de wereld. Wij geloven niet in onverwachts meerwerk (achteraf), wij spreken vooraf een vaste prijs met elkaar af en daar houden wij ons aan. Wil jij eenmalig werkzaamheden laten verrichten die buiten jouw pakket vallen? Dan spreken wij vooraf samen een vaste prijs af. Geen verrassingen achteraf dus, wel zo eerlijk.

Welke betalingstermijn hanteren jullie?

Bij ons is het mogelijk om per maand of per kwartaal te betalen. Bij eenmalig opdrachten dien je voorafgaand aan de opdracht de factuur te voldoen.

Ok, ik heb interesse. Is het niet lastig om over te stappen?

Zeker niet, het is zelfs heel eenvoudig. Eerst hebben wij een kennismakingsgesprek, is er een wederzijdse klik, dan ontvang jij een offerte. Nadat jij akkoord hebt gegeven op de offerte, nemen wij contact met jou op over de te volgen stappen. Het is zelfs mogelijk dat wij, met jouw goedkeuring, contact opnemen met de vorige adviseur om de overdracht te begeleiden.

Fijn om te horen dat overstappen eenvoudig is, maar mijn boekhouder is nog niet klaar met de werkzaamheden. Is dat een probleem?

Dit is geen probleem. Wij kunnen alvast voor jou aan de slag en zodra jouw vorige boekhouder/ accountant klaar is met zijn werkzaamheden, nemen wij de gegevens over.

Ik weet niet welke dienst bij mij past, kunnen we even overleggen?

Jazeker, voor een kennismaking of om te overleggen ben je altijd welkom op ons kantoor in Haarlem. Telefonisch kan ook.

Mijn vraag staat er niet tussen?

Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag.